lauantai 12. joulukuuta 2009

Terkkuja pikkujouluista

Aloitinpa sitten rasittavaan aikaan herkkulakkoni. Eilen oli yhdet pikkujoulut ja tänään on toiset. Ja mitäpä pikkujouluissa on tarjolla kuin kaikkea mitä olin tuohon sivupalkkiin ei-listalle laittanut. Ja huvikauden huipuksi; olin eilen autolla liikeenteessä. Eli en voinut edes kuitata ohi huulieni lipuneita kaloreita juomalla niitä. Ja arvatkaas kuinka kivaa on sitten juoda vettä ja pureskella kynsiä selvinpäin kun muut vetelevät pizzaa ja pullaa ja suklaata ja erilaisia drinksuja kaksin käsin? No eilen ei tosiaankaan ollut kivaa (tai olihan mulla kivaa kavereiden kanssa, dieetti-nössöily ei sen sijaan ollut kivaa), mutta tänään on jo voittajafiilis! Olen tosi ylpeä että pystyin kieltämään itseltäni herkut eilen, ja tää fiilis kantaa varmasti pidemmälle kuin se hetken hyvän maun hekuma joka olisi tullut kun olisin pääni tunkenut kohvenhtimaljaan. Ja koska olin selvästi päin liikenteessä, pääsen tänään salille!

Salin jälkeen pitääkin sitten pähkäillä mitä tehdä tämän illan suhteen; toiset pikkujoulut on tyrkyllä, mennäkkö autolla vai pummata kyyti? Uskon mieleni olevan vahvempi selvin päin (herkkuja tiedossa, näiden juhlien emäntä on ehkä maailmankaikkeuden paras leipoja). Mutta toisaalta, olisihan se mukavaa ystävien kanssa nauttia lasillinen (ja tölkillinen) hyvää juomaa ja rentoutua (vaikka osaan kyllä rentoutua ilman alkoholiakin, ettäs tiedätte). Rankkaa ajatustyötä siis tiedossa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti