lauantai 30. huhtikuuta 2011

Vapun jumppajutut

Hauskaa vappua näin alkuun, etten unohda toivottaa kun saan meuhkattua asiaani.
Kertonee muuten surullista tarinaa meikäläisen sosiaalisesta statuksesta, että päivittelen blogiani vappuaattona klo 23. No ei välitetä siitä, keskitytään olennaiseen. Joutavuuksiin.

Mähän tässä olen pari kuukautta yrittänyt opetella käyttämään sitä Heiaheiaa, kun se tuntuu oleva hip ja pop. Rekisteröidyin sinne jo joskus ehkä viime marraskuussa, mutta silloin se tuntui kankelta ja tylsältä enkä siihen perehtynyt. Nyt olen sitä käytellyt, kuuliaisesti laitellut sinne enemmän ja vähemmän treenejä ylös.
Se vaan kysyy sellaisia asioita, joihin ei meikällä ole vastausta, kuten esim lenkkeillyt kilometrit ja kulutetut kalorit. Kun käyn lenkillä, kellotan yleensä aikaa enkä matkaa. Ja kuten täällä joskus vuonna nakki kerroin,on sykemittarini siirtynyt autuaammille mittausmaille, ja se oli mallia muropaketti, eikä siitä löytynyt arvioitua kalorinkulutusta. Joten olen lievästi turhautunut siihen. Ja muutenkin koko sivusto on vähän kankea. Taitavat panostaa siihen että se pelittää yhteen facebookin kanssa, ja tällaiset umpiotampiot jotka eivät fabossa ole, saavat sitten ihmetellä ankeita ja huonosti toimivia nettisivuja.
Tai sitten mä olen vaan vaikea. Taas.

Mutta. (tän postauksen trendi on näemmä itsensä tehostaminen pisteellä. jokaisen. sanan. jälkeen.)
Eletyllä viikolla päädyin jotain kryptistä reittiä tänne. Ja rekisteröidyin. Tuo sivu arvioi mun puolesta kulutetut kalorit, ja näytti siellä olevan myös jonkinlainen laskuri, kun sinne täyttää kuinka paljon on jumpannut ja mitä lajia, kertoo se kuinka paljon siihen liikuntaan nähden saan syödä erilaisia herkkuja. Kummasti muuten laajenee tajunta kun tajuaa kuinka monta suklaapalaa voi syödä jos käy tunnin lenkillä.
Tietysti tuokin haluaisi tietää kuinka monta kilometriä olen liikkunut, mutta jostai syystä en ole niin ahdistunut siitä. Ja tuo on suomalainen juttu, siitä tietty bonusta vaikken persuja äänestänytkään. Aika kuolleeltahan tuo vaikuttaa, ainakin keskustelupalstan osalta, mutta eipä haittaa niin kauan kun sivut muuten toimii.

Tää oli sitten ihan sponsoroimaton mainos, ja suosittelen kokeilemaan mikäli treenien merkkaus nettiin kiinnostaa, mutta on yhtä ahdas mieleltään kuin meikäläinen eikä tykkää Heiaheiasta.

4 kommenttia:

  1. Ite oon joskus kellottanu pururadalla omia kilometrejäni ja laskenu koko matkaan käytetystä ajasta kilometrin keskiarvon ja tämän TIETTEELLISEN testauksen perusteella päätelly miten pitkästi esimerkiksi tunnin lenkillä kävelen! :D

    Nii juu... Jotta hyvää vappua vaan sinnekkin. Terveisin: toinen kotona istuja! (Tekosyynä käytän sitä, et oon töissä koko viikonlopun!)

    VastaaPoista
  2. No hei, myös tämä sad bugger roikkui eilisiltana (omalla) nettisivullaan illalla yhdeltätoista. Tosin olin käynyt kaverini luona drinksuilla, mutta viivyin vain pari tuntia. Tänä aamuna ei ole krapulaa, krapulaa, krapulaa, tämä aamuna ei ole krapulaa, jei jei jei.

    VastaaPoista
  3. Jipii! En siis olekaan ainoa, jota ei fb:stä löydy! Hyvä me :) teit mut niin iloiseksi tuolla tiedolla (toivottavasti ymmärsin oikein..)

    VastaaPoista
  4. EM ja Maukka, amatöörit juhlii tuollaisina virallisina juhlapäivinä... ;o)

    Jaunde, ymmärsit oikein. Olin fabossa joskus -07 kun se vasta alkoi vasta tulemaan, mutta jos silloin sieltä kömpi vastaan menneisyyden haamuja joten totesin että selviän varmasti elämästä ilman fb:tä.

    VastaaPoista