perjantai 18. tammikuuta 2013

Keskivertoa matalampaa painetta

Oon tässä kohkannut siellä firman salilla käynnistä täälläkin jo hyvän tovin. No kerran ehdin käymään ja sitten meni paikka pakettiin kun tekevät remppaa kesään asti. Ja mitään korvaavia ratkaisuja ei työnantaja tarjoa.
Tossa läheisellä ostarilla on sellainen omatoimisali (ei ole mitään aulapirkkoja tai ohjattuja jumppia), missä piti olla päivystys 16-19, olin paikalla klo 17 ja pääsin kyllä salille ja hiihtelin siellä pipo päässä ja tossunsuojat talvikengissä ympäriinsä, mutta kukaan ei tullut nykimään hihasta tai antanut merkkejä että olisi ollut henkilökuntaa. Muuna aikana ovet on lukossa, että kai siellä joku oli? Tuskin ne ovetkaan autoomaatilla toimii? En siis saanut ostettua korttia kyseiseen puljuun. Joten salittomuus jatkuu, mutta kuoviokelluntaa ole harrastanut tällä viikolla kahdesti! Oon aika ylpee itestäni. Paino on tippunut viikossa 650grammaa, uimahallin vaa'alla mitattuna. Melko tyytyväinen olen tuohonkin. Niin ja nyt järsin porkkanaa kun jotain pitää pureskella, vaikka mieli olisi tehnyt juustosämpylää metukalla.

TuVella alkoi tuossa keskiviikkona kehittymään ihottumaa. Tai vanhat ihottumaläsikät villintyi ihan täysin ja tyttö menee kuin mato lattialla kun kiehnää kutisevia käsiä, jalkoja ja selkää lattiaan. En taas ymmärrä mistä nyt tuulee. Tosin tiistaista asti se on myös kieltäytynyt täysin syömästä mun tekemää mannapuuroa (edellinen satsi oli Keittiömestarin käsialaa..). Nyt en millään haluaisi että näillä asioilla olisi yhteys toisaalta, miksi ihottuma puhkeaa vasta kun altisus loppuu? Unet on ollut, no sanotaanko kauniisti että hukassa? Onneksi mä olen päässyt töihin nuokkumaan, veikkaan että on ollut aika kova koulu Keittiömestarille valvoa yötä päivää tuon kakrulaisen kanssa. Toisaalta, on tuo pikkuhooveri voinut löytää vaikka keittiönpöydän alta tyyliin palan juustoa kun ei olla saatu vierotettua itseämme moisesta paheesta.

Mun vuokralainen sanoi sopimuksen irti, nyt täytyisi löytää uusi nuori naimaton nainen sitä poikamiesboxia asuttamaan. Tai sama se mulle on kuka siellä asuu, kuhan vuokra tulee ajallaan ja paikat pysyy siistinä. Mitens Acata, olisko aika muuttaa pk-seudulle? :)
Samana päivänä tuli myös oman vuokranantajan kirje, vuokra nousee. Yllätys. Mutta se nousi juuri ja juuri sen mun henkisen kipurajan yli, ja nyt ketuttaa maksaa vuokraa. Aiemminhan se siis oli onni ja autuus kerran kuussa tili tyhjentää..
Nyt pitäisi sitten päättää että laitanko kämpän jonkun firman kautta vuokralle ja sitoudun sitä vuokraamaan ainakin 12 kuukautta, vai etsitäänkö meille oma koti ja parhaimmassa tapauksessa otan parin kuukauden ylläpitokustannukset takkiin kun kämppä menisi myyntin.
Muuttaminen olisi aika jees, en vielä yli puolentoista vuoden jälkeenkään osaa sanoa tätä asuntoa kodiksi.
Mutta perimäinen ongelma edelleen on, että Keittiömestari haluaa sen vanhan omakotitalon kaukaa Helsingistä, ja mä haluaisin pysyä pk-seudulla ja kerrostaloasuminen on mulle mieluisin asumismuoto. Tässä on pikkiriikkinen ristiriita, etten sanoisi.

Kaipa nämäkin asiat selviää, tavalla tai toisella. Niin ne asiat on tähänkin mennessä selvinneet.

7 kommenttia:

  1. Meijän juniorilla on kans ihottumat melko julmina. Kiitos purkutuomion saaneen sisäilmaongelmaisen päiväkodin. Home.se on mikä kukkii... Ainut vuoropäiväkoti täällä ja eivät voi muuttaa evakkoon siksi aikaa ko uutta rakennetaan, ko kaupungila ei ole antaa heille paikkaa. Saa nähdä minkälaiset jäljet toi home lapsiin jättää. Pelottaa... Ja öisin junioria rasvataan kerran tai kaks ko ei pysty kutinalta nukkuun. Raukkariepu....
    Jo se sulla toi saleilu vastustaa. Mahotonta.
    Mutta kuviokelluntaan kuiten pääsit, vitsi ko kehtais itekki, mutta njääääh... Mun salin allas on täynnä vesijuoksu mummoja. Hukuttaisin niitä pian tusinan jos sekaan uskaltautuisin pärskiin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luuletko että klo6 aamulla on altaassa muita kuin mummoja mun lisäksi? En vieläkään tajua miks se eläkeläiset on siellä intopinkeenä oven kahvassa roikkumassa vaik olisi koko päivä aikaa?

      Poista
  2. LOL! Luin paria ekaa lausetta (Mun vuokralainen sanoi sopimuksen irti, nyt täytyisi löytää uusi nuori naimaton nainen sitä poikamiesboxia asuttamaan. Tai sama se mulle on kuka siellä asuu, kuhan vuokra tulee ajallaan ja paikat pysyy siistinä.) ja mietin että no hitto ja sit tuli se kolmas, hiukanko repesin! :DD Mut alkuperäisistä kriteereistä täytän valitettavasti vaan kaks, peilistä kun syynää näitä silmäpusseja, niin 'nuori' ei oo eka määritelmä, joka tulee mieleen...

    Mut voi TuVee, höh! Toivottavasti se ihottuma rauhottuis tosi nopsaan ja saisitte paikallistettua syyllisen, tsempit!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos et kerran tuu vuokralle, ni osta itsellesi asunto multa ;o)

      Poista
    2. YP kyselee missä se sijaitsee... :D

      Poista
  3. Sulle on tunnustuksia mun blogissa!:)

    VastaaPoista